hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|سفارت آمریکا عامل اصلی مشکلات درعراق است

قم|سفارت آمریکا عامل اصلی مشکلات درعراق است

امام‌جمعه قم گفت: منشاء اصلی ناآرامی، بیکاری، مشکلات اقتصادی و فتنه‌های اخیر درعراق سفارت آمریکا در این کشور است.
به گزارش رویداد ایران_آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان داشت: تنها راه موفقیت و پیشرفت عراق درشرایط کنونی، بهره‌مندی از تجربه انقلاب اسلامی در براندازی سفارت آمریکا در این کشور است.
اعتراضات عراق در دو مرحله طی یک ماه گذشته انجام‌شده و همچنان در برخی شهرها ازجمله بغداد ادامه دارد که به گفته مسئولان عراقی، بخش  اعظم آن با حضور اقشار مختلف مردم و مطالبات اجتماعی و اقتصادی به شکل مسالمت‌آمیز و بخشی  نیز  به‌صورت سازمان‌یافته و خشونت‌بار و با شعار سرنگونی نظام انجام می‌شود.
وی با اشاره به ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ۱۳ آبان به‌حق انقلاب دوم مردم ایران بود.
۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: ترویج شعار مرگ بر آمریکا در حکم عبادت خداوند متعال و امربه‌معروف است، برخی از مسئولان باوجود کارشکنی‌های متعدد آمریکا، همچنان سازش با این کشور را از روی مصلحت مجاز می‌شمارند.
آیت الله سعیدی تاکید کرد: آمریکا منطق مذاکره را تاکتیک جدید خود در سلطه بر ایران انتخاب کرده است، مسئولان دچار اشتباه محاسباتی نشوند، همه راه‌های منتهی به آمریکا به بن‌بست ختم می‌شود.
وی بیان داشت: تنها راه نجات کشور تمرکز بر رونق تولید، حرکت علمی و تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی است، عده‌ای تصور می‌کنند تمام دنیا آمریکا و چند کشور اروپایی هستند.
همچنین خاطرنشان کرد: عزاداری‌های محرم و صفر رمز اتحاد دینی، همکاری و همدلی بین مردم ایران و موکب‌های مسیر اربعین توسط مردم عراق است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به ۱۴ آبان و روز فرهنگ عمومی گفت: راه اصلاح یک جامعه از رهگذر فرهنگ آن می‌گذرد.
آیت الله سعیدی تاکید کرد: باید در مسیر ارتقای فرهنگ عمومی و ارزش‌های دینی تمام مردم و مسئولان به‌صورت همگام قیام کنند.
وی خاطرنشان کرد: قم به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در نظام اسلامی و جهان اسلام دارد باید نسبت حفاظت از فرهنگ عمومی و حفظ چهره معنوی این شهر مقدس اقدام شود.
وی ابراز کرد: برای حفظ چهره معنوی قم و ارتقای فرهنگ عمومی باید خانواده‌ها، آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی و مردمی ورود پیدا کنند.
آیت الله سعیدی با انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی در ورودی‌های قم نیز گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای کسب درآمد بیشتر نباید هویت شهر قم را زیرسوال ببرد، ورودی‌های قم زیبنده استان نیست.
وی همچنین با اشاره به جریان شناسی صدر اسلام و اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه اظهار کرد: نبرد و ستیز با کفار معاند از دستورات قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام(ص) است.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین برکت جنگ و سلطه بر مشرکین و منافقان، خواری و ذلت این افراد است، منافقان افرادی هستند که به‌شدت از خواری و ذلت روی‌گردان هستند.
امام‌جمعه قم بیان داشت: اگر مسلمانان به یاری خدا در جنگ با مشرکین و منافقان اقدام کنند مورد یاری و نصرت خداوند متعال قرار می‌گیرند.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: اگر مشرکین نسبت به اعمال گذشته خود ابراز پشیمانی کرده و کارهای خود را اصلاح کنند باید با مهربانی با آن‌ها برخورد شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد